Filtr-reduktor to urządzenie będące połączeniem filtra powietrza i zaworu redukcyjnego zabudowanych w jednym korpusie.
Zbudowany jest z tych samych podzespołów, co standardowy filtrpowietrza i zawór redukcyjny, zatem ma takie same cechy techniczne:
• separacja cięższych frakcji zanieczyszczeń powietrza za pomocą siły odśrodkowej;
• dwa typy spustu kondensatu: RMSA, RA i SAC;
• przeźroczyste wzierniki umożliwiające kontrolę poziomu kondensatu w zbiorniku;
• membrana kształtowa zaworu redukcyjnego zapewniająca maksymalną czułość i precyzję nastawy;
• pneumatyczny zawór balansowy kompensujący zakłócenia generowane przez wzrost wartości ciśnienia zasilającego;
• zawór odpowietrzający;
• pełne odpowietrzenie wsteczne;
• pokrętło typu „push-lock” z płytką blokującą umożliwiającą montaż kłódki (lub dwóch kłódek) zabezpieczającej przed niepowołaną zmianą nastawy ciśnienia wyjściowego;
• dodatkowe przyłącza z przodu i z tyłu umożliwiające podłączenie manometru lub złączy do ciśnienia zredukowanego.